Wat een TOP 6 maanden, tot dat...

Zoals de meeste van jullie weten ben ik als ervaringsdeskundige al een behoorlijke tijd actief bezig als lifecoach. Ik heb hier ondertussen al heel wat praktijkervaring opgedaan. En heb Magic zien gebeuren bij sommige cliënten. Ondanks drukte, blijf me contacteren als je denkt dat ik kan helpen👍!

Echt, doelen stellen in 't leven is zo belangrijk... en ook te weten wat je hierin tegenhoud om ze te bereiken. Zelf volg ik nog steeds opleidingen en workshops. Investeren in zelfontwikkeling is oh zo belangrijk in 't leven.

Zo heb ik dit jaar met een cliënt (iemand uit armoede en verslavingsproblematiek) een traject aangegaan waarbij ik (dankzij mijn netwerk 🙏) een opleiding met hem heb kunnen doen met de (wereld)beroemde dirigent Paul Griffiths. 2 maanden lang volgde ik samen met mijn cliënt zangopleiding en we schreven mee aan Engelse teksten om uiteindelijk op te treden in de mooiste theaterzaal van Antwerpen... de koningin Elisabethzaal. Het doel was om hem in zijn sterkte te plaatsen (en natuurlijk zonder oordelen te handelen) en Yes...meer dan gelukt 💪.

Elke les was hij aanwezig en 'Yes' we stonden voor een uitverkochte Elisabethzaal de Remix XXL te doen met het symfonisch orkest van Antwerpen. Staande ovatie en zo iemand de moment van zijn leven bezorgd. (en ja beste lezer... ik stond daar ook naast hem op 't podium hoor 😉)

Er waren meer hoogtepunten als lifecoach dit jaar. Ik word steeds meer als spreker gevraagd en ja, telkens zie ik een mooie verbinding met mijn publiek. Een maand geleden moest ik voor een publiek van 16 jarigen (en hun ouders) een 'motivational speech' geven. (het was een opdracht van de kunsthumaniora waar ik les volg) en wauw... wat een mooi publiek. Na één minuut zag je de smartphones weggestoken worden en werd er diep geluisterd. Ik sprak heel persoonlijk en over doelen stellen in 't leven. Over de 5 principes uit NLP. Wat een prachtig applaus kreeg ik van jullie 🙏.   

Er volgden nog prachtige momenten... mijn Portugese waterhond zit in zijn puberfase en wat een karakter komt hiernaar boven 😬. Wat leert Bohdi mij veel. (het in het nu leven bijvoorbeeld) Over hem heb ik ook geschreven in een vorige bericht, over het afscheid nemen van mijn buddy Koen.

(bekijk mijn post anders nog eens op mijn facebookpagina van 18 april 2023)

Dit jaar is mijn favoriete voetbalploeg kampioen geworden van België en ik was er bij. Diezelfde ploeg werd ook landskampioen en ik was er ook weer bij... FEEST 😊!

Als ik lezingen geef spreek ik vaak over actie nemen en niet uitstellen. De 'hoe' vraag komt meestal op de 2e plaats. Visualiseren is ook een onderwerp uit NLP en hier heb ik het ook vaak over.

Weet wat je wil...weet precies wat je wil. Voel het, beleef het ruik het. Denk/visualiseer in details.

Zo droom (visualiseer) ik al jaren van een vrijstaande (witte) woning in een rustige buurt in Noord Antwerpen. (Kapellen/Brasschaat)

Plots worden we door omleidingen door een ongekende rustige straat geleid en daar staat plots die gedroomde villa te koop. (wet van de aantrekkingskracht?) Op minder dan 2 dagen hebben we een bod gedaan en dit pand gekocht. 

De 'hoe' vraag was voor later. Daar ben ik nu volop mee bezig 😕. Af en toe uit je comfort zone durven stappen is nodig om vooruit te gaan in 't leven.

Positiviteit trek positiviteit aan. Ga hier ook op zoek naar...mijd aub de mensen die jou klein willen houden, mensen die jouw hun probleem graag jouw probleem maken.

-Afgelopen 6 maanden waren een intense Roller Coaster waarin zoveel verandering zat. Weer zoveel fantastische mensen leren, weer zo ontzettend veel bijgeleerd...

Maar waren er ook slechte momenten? Natuurlijk dat😕... Mijn huidige werk-managers zijn niet helemaal tevreden over me en denken dat ik meer centjes (winst) kan opbrengen door nog 30%  harder te werken in de technische projectopdrachten die ik heb...en al meer dan 21 jaar ervaring in heb. (dit staat los van mijn privé-coaching opdrachten natuurlijk 😉) 

Hier wordt openlijk gezegd :' zo geen 10 jaar verder' en ' wij willen verder investeren in een jong dynamisch team'. Tja, ik moet eerlijk toegeven dat dit voor mij één van de weinige keren was in mijn leven dat ik als 50'tig plusser discrimerende taal ondervond. Zeer raar en pijnlijk te ervaren.

Mijn huisarts belde me deze ochtend (heb net een weekje vakantie in de Ardennen) om te zeggen dat er bloed gevonden was in de ontlasting voor het onderzoek dikke darmkanker. Terug onderzoeken dus.

Als kankerpatiënt is dit dan weer 'dat' knopje dat wordt ingedrukt om alle stress/alarmsignalen te activeren. Er is dus terug onzekerheid.

In mijn lezingen heb ik het vaak over : ' je wordt plots afhankelijk...' (afhankelijk van ziekenhuis, arts, medicijnen, behandeling, mutualiteit...) Je bent terug die vrijheid kwijt waar toch zoveel om draait.

Ik ben ervan overtuigd dat angst en onzekerheid een constante zijn in ieders leven. De wijze waarop we hiermee omgaan dat is belangrijk. Het mag je niet verlammen.

We moeten positief in 't leven blijven staan en in het nu blijven leven.

Vandaag leven dus 😉!




Reacties