Puppy 'Bohdi'

 

Afgelopen jaren zijn, mede door corona, waanzinnig druk geweest. Met als gevolg vorig jaar ook een periode burn-out tot gevolg.

Het gaat al terug een tijd prima… ik heb ervan geleerd en ja hoor, ben van vorig jaar november aan ’t werk maar minder (en meer). Het is een  4/5 regime geworden . Het geeft me meer zuurstof. Meer tijd voor coaching, terug meer momentjes voor vrijwilligerswerk maar ook nog ietsje anders…

Al heel lang staat er ‘een hond(je)’ op mijn Wish lijst.

Als kind had ik een hond maar door later steeds een drukke job uit te oefenen... en door het gezinsleven en kinderen was er geen tijd voor een hond. De situatie is iets anders nu.

Ik was al een tijd rustig op zoek gegaan naar het ras waar ik al jaaaaren zo zot van ben. Toegegeven… moeilijk te vinden. De ‘Portugese waterhond’.

Zeer lange wachtlijsten, soms onmogelijke prijzen. Dus... mijn zoekgebied vergroot en ook richting Wallonië gaan zoeken.

Ik kreeg contact met een fokster boven Luik. Na een ritje er naar toe vanuit Antwerpen. (een kleine 2 uur rijden) kwamen we aan in een heel rustig verlaten dorpje. We reden de oprijlaan op van een chique villa. Achter het huis bevonden zich de honden en koeienstallen. We waren te vroeg… er was nog niemand. Het was een koude zondagnamiddag in januari. We liepen wat rond en hoorden vanuit de hondenboxen harde muziek van Barry White loeien… The First The Last, My Everything… supergrappig echt. (ik had Disneygedachten 😄)

Enfin, we zijn meerdere keren hiernaartoe getrokken en ja, er was een duidelijke match met één specifiek hondje. En eind maart kreeg dit hondje een gouden mandje bij ons in Antwerpen. (de Cd's van Barry White zijn in Wallonië gebleven 😏)



Deze hond heeft me al zoveel geleerd 🙏. Misschien terug meer Mindfull te worden/leven?

Wat is tijd? Bestaat tijd? De enige diersoort op deze planeet – wij, als mens- hebben een tijd/kalender uitgevonden. Zo hebben we een vast aantal dagen in een jaar… en ja, een uur is 60 minuten… de lente begint op een bepaald tijdstip in maart en zo kunnen we ook zeggen dat de mens een gemiddeld 75 a 80 jaar zal leven op deze planeet.

We creëren door tijd te bepalen ook heel mooi een verleden en een toekomst.

Het is de kunst om bewust te zijn van het moment waarin we leven. Bewustwording is zo ingewikkeld. Genieten van het moment, van pijnvrije momenten, een stabiele/goede bloeduitslag, genieten van de lentezon, van lekker eten,…

6 maanden geleden kreeg ik te horen dat er plots ‘terug’ een minieme waarde van psa in mijn bloed aanwezig was. En yep… daar ga je dan. Plots steken die negatieve gedachten terug de kop op en word je leven terug zeer sterk bepaald door uitslagen. En zo gaan er waardevolle ‘gewone’ dagen voorbij.

Na een radicale prostaatverwijdering en een periode van meer dan 4 jaar met een onmeetbare psa is er plots iets terug… het monster krijgt terug een gezicht. En dan zie je die snelkoppelingen plots ook schakelen. (het doemdenken, gaat er nu bestraling volgen…?)

4 maanden later terug psa controle en de uitslag (8 februari, op mijn verjaardag) gaf terug een geruststellend beeld, nml terug onmeetbaar.

Ook hier is mijn boodschap weer, geniet van de dag, het moment, het gezelschap. We hebben weinig (soms geen) controle van wat er gebeurt. We leven in een rare, vreemde wereld waarin bewustwording om in het ‘nu’ te leven echt zo belangrijk is.

In de één op één coaching sessies die ik geef blijf ik merken dat angst maar ook controle verlies steeds de belangrijkste topics zijn.

Dit is wat mijn hond me al zeker heeft geleerd… Bohdi is niet bezig met de toekomst, niet met morgen. Maar al evenmin met het verleden en wat er vorige week gebeurd is.

The Moment Is Now 💪!





Reacties