Trajectbegeleidster en reacties

- Vorige week kennisgemaakt met mijn trajectbegeleidster. Het is een goede zaak dat er zo'n centraal persoon in dit ziekteproces is.
Het werd een lang gesprek... deze mevrouw nam ruim de tijd om mijn vragen te beantwoorden en mijn angsten en twijfels te aanhoren. Er wordt aandacht besteed aan de persoon achter deze kanker en dit wordt besproken in teamverband.

Na dit gesprek heb ik momenteel een heel goed beeld over de Bocciardi-techniek waarmee mijn urologe me gaat opereren. Of ik er 100% vertrouwen in heb...? Neen, het is en blijft een ingewikkelde ingreep. Zij is de enige in de Benelux die op deze manier opereert en zo zijn er ‘nog maar’ 100 patiënten behandeld.  Tja, ik heb grote angst... en die angst/onzekerheid put me serieus uit… steeds meer en meer.

-Ik besef ook dat het niet direct gaat stoppen na deze ‘radicale’ operatie die over 5 weken al gepland is.
Pas na 14 dagen, als de katheder verwijderd wordt, krijg je te horen of de snijvlakken ‘ok’ zijn. Indien niet of bij twijfel wordt er gestart met bestraling. Na 6 weken is er terug een psa controle. Deze moet dan theoretisch ‘0’ zijn… indien er toch nog een bepaalde waarde aanwezig is wordt er bestraald...
Het worden ingewikkelde, moeilijke en héél onzekere maanden.

“Of ik nu nog werk…?” vraagt mijn trajectbegeleidster me... "ja hoor mevrouw, ik kom net van mijn werk en na dit gesprek ga ik terug werken." Ik kreeg van haar een sterk gevoel dat dit misschien toch niet zo ‘ok’ was.
Eigenlijk heeft ze gelijk. Het wordt eerlijk gezegd allemaal steeds zwaarder en begrijp ook steeds meer dat ik meer tijd moet gaan nemen om me hier 100% op te gaan concentreren. (en aanvaarden)
Kanker voor en na je werkuren bestrijden lukt niet.

Mijn site en blog worden laatste maanden goed gelezen en dat doet me veel plezier… ik krijg ook steeds meer reacties.

Echt Top 👌 Fantastisch dat mensen hier tijd voor nemen… Dikke merci !

Jullie berichtjes (zelfs al is het maar een duim) worden uiteraard op de blog geplaatst en persoonlijke mails die ik ontvang krijgen ook steeds persoonlijk antwoord.


Dankjewel 😉

Reacties

  1. Zeer interessant en duidelijk.
    Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. . beste lotgenoot aan paniek en negatieve instellingen mag je nu niet aan toegeven ,na je ingreep zal het wel even revalideren zijn maar als na de bestralingen en na de hormoontherapy de psa zou stijgen zou ik inplaats van met zwaardere medicjnen te starten toch overwegen om indien mogelijk opnieuw bestralingen vragen zo ben ik al 5 jaar bezig met een prof. die mij die tijd nog steeds een goede levenskwaliteit bezorgt ik heb de laatste 6a7 jaar steeds op kankerforum geschreven en tracht iedereen te motiveren terwijl ik nu al 10 jaar in strijd ben Je kunt eventueel op het kanker forum mijn teksten lezen onder mijn naam levar
      hopelijk heb ik jou een beetje kunnen motiveren ,ik wens je heel veel sterkte en never give up my friend vanwege een positieve lotgenoot

      Verwijderen

Een reactie posten