Geduld en vakantie

Het is vakantie… een paar weken niet denken aan werk, geen stress en geen files.

Of ik echt kan genieten en alles loslaten…? Het blijft een moeilijke oefening. Er staat een MRI gepland op 9 augustus en de uitslag en bespreking pas op 4 september.
Het blijft een constant wachten op antwoorden. De laatste berichten zijn niet goed. Wat gaat de MRI me vertellen… zit de kanker nog binnen het kapsel of zijn er mogelijk uitzaaiingen? Het geeft een bang en onzeker gevoel. Een gevoel dat steeds aanwezig is of het nu vakantie is of niet.
Boodschap is steeds trachten te genieten van elk moment en van elke dag. Niet teveel napeinzen over wat de toekomst gaat brengen. Time is Now !

Op vakantie neem ik veel boeken mee, prachtig is dat. Deze keer heb ik onder andere mee… ‘Mindfulness bij kanker, Topdokters,  Bloggen voor Dummies 😊 en veel strips…

Bij vakantie hoort ook veel wandelen in de natuur. Ik tracht veel meer te bewegen dan anders. Als je veel beweegt ga je je beter voelen en bescherm je jezelf tegen depressie en zal de concentratie toenemen.
Na een stevige goed-afzien-wandeling in de bergen een terrasje doen met een lokaal streekbiertje… Yes, dit is vakantie !! 😋 

Reacties